Translate my story in any language you like.

maandag 9 november 2015

Bestie in Town

In dit verslag, slaan we het Engels eventjes een keer over. In mijn volgende verslag zal ik weer in het Engels schrijven. Je vraagt je af, waarom? Precies om de reden dat ik Nederlandse woorden vergeet. Neem als voorbeeld: Alejandra vroeg of ik een 'lighter' had.. Stef had het niet verstaan en ik wilde het in het Nederlands vertellen, ik kon alleen op het woord 'Feuerzeug' komen. HALLO DUITS? Dat mag nog even 5,5 week wachten, het woord wat ik zocht was natuurlijk... aansteker. 

Hallo Steffie! 
Afgelopen vrijdag kwam mijn lieve vriendinnetje mij voor een weekendje opzoeken. Ik had haar in de ochtend van vliegveld Londen City opgehaald, wat maar een half uurtje van mijn huis is. Op donderdag had ik gevraagd of het erg was als ik een dag zou missen, de leerkracht gaf aan dat we die vrijdag niet veel zouden doen. Die vrijdag nagevraagd aan mijn klasgenoten, en het klopt, ze hebben heel de dag spelletjes gespeeld.. 

Steffie opgehaald en haar mijn verblijf laten zien. Daarna door naar Camden Town, want dan zou het nog rustig zijn. Het was inderdaad een stuk rustiger dan in het weekend of de middagen. Hier hebben wij lekker Italiaans gegeten en rondgelopen. Na Camden Town zijn we door gegaan naar de grootste shop straat van Londen: Oxford Street, Hier zijn we naar een super duper grote speelgoedwinkel genaamd Hamleys geweest, op aanraden van Stef haar zus Semmi. HET WAS GEWELDIG! Ik voelde me nog meer kind dan dat ik me normaal voel. Alles was high tech en de medewerkers demonstreerden van alles. 



 In de avond zijn we samen met Camilla (Braziliaanse vriendin van Amanda) en Amanda naar The Cornershop geweest, nadat we gezellig bij Student Castle gedronken hadden. Stef heeft met iedereen kennisgemaakt waarmee ik omga, zoals het ook hoort! 

Fire-, fire-, fireworks! 
Zaterdag, toeristen dag. In de ochtend naar Buckingham Palace om naar de wisseling van de wacht te gaan. Helaas, geen 'changing of the guards' vanwege de regen. Dan maar regenfoto's en naar Hyde Park om op de foto te gaan met eekhoorntjes. Telefoon hokjes, regen, Big Ben, London Eye, tube stations, rode bussen, Tower Bridge.. typisch Londen. 

MAAR in de avond iets heel anders. We gingen met mijn klasgenoten naar Victoria Park om het een prachtige vuurwerkshow te zien. De vuurwerkshow duurde bij elkaar 22 minuten. Veel verschillende kleuren en gezellige muziek. Na de show zijn we nog even de pub in gedoken genaamd 'Dirty Dicks'. 


Sunday, fun day
Naar het winkelcentrum Harrods, op het zebrapad van The Beatles gelopen (waar het echt super druk was!), Camden Town voor een t-shirtje voor Steffie, Piccadilly Circus, Tower Bridge van de verte en naar SkyGarden. SkyGarden blijft prachtig, was nu mijn derde keer en over twee weken zal ik er wel weer te vinden zijn, want dan heb ik weer visite! 

Het was super gezellig met mijn lieve vriendinnetje Steffie. Helaas is ze vandaag, maandag einde van de middag, weer richting huis gegaan. Dat arme schat moest lang om het vliegveld wachten vanwege vertraging. Hopelijk heeft ze een veilige vlucht! 

Tot de volgende keer! x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten