Translate my story in any language you like.

woensdag 4 november 2015

Time flies

As always - TIME FLIES! I'm already on the half of my adventure and I'm wide awake. Last Monday I had to make a practice test, as every Monday.. I was close to tears because I didn't passed the test. I have a major problem understanding the Use of English. I will explain it in Dutch:

Use of English houd in dat je onder andere woordformaties moet kunnen maken. Je krijgt een zin met een 'gat' er in en een woord. Je moet het woord zo vervormen dat het in het 'gat' past. Hieronder een aantal zinnen en woorden. Aan het einde van het verslag krijg je van mij het antwoord. 

- In her _____ to answer the phone, she almost fell down the stairs.                             EAGER
- Her performance at work was considered _____ and her contract was not renewed.      SATISFY
- There is every _____ that prices will continue to rise next year.                                 LIKELY

Maar niet alleen de woordformaties, maar ook teksten waar woorden uit gelaten zijn en dan moet je zelf een woord bedenken wat in het gat past. MAAR OOK een zin met een heel groot gat en een gegeven woord. Met dit gegeven woord moet je een zin van 3 tot 6 woorden maken wat in het gat van de zin past. 

Omdat ik hier veel mee moet oefenen, blijf ik minimaal twee keer per week langer op school om hier aan te werken. Er is een studieruimte waar studenten kunnen studeren en vragen kunnen stellen aan de leerkrachten. Ook zijn er veel boeken met uitleg en oefeningen beschikbaar. 

Omdat ik veel moeite heb met Use of English ben ik flink bezig geweest in mijn eigen kamer. Op de muur hangen allemaal PostIts met woordformaties en woorden die ik moet onthouden. Ik wordt nu elke dag als ik door mijn kamer loop, met de neus op de feiten gedrukt. Dat heb ik wel nodig den ik zo.

Verder gaat het met lezen erg goed. Ik heb het boek 'Wild' van Maaike gekregen en lees hier elke dag trouw in. Ik lees vooral in de metro en s' avonds in mijn bed. Het is fijn om in de ochtend te lezen tijdens de reis, dat ben ik voor mij gevoel veel sneller dan 30 minuten op school. Ook het schrijven van teksten gaat steeds beter; essays, film en book reviews etc. Bij elke schrijfopdracht moet je tussen de 220 en 260 woorden schrijven. Vandaag kreeg ik mijn film review terug van afgelopen vrijdag;


Ter vertaling: 'A very good piece of writing, Carmen! :D You have used good descriptive vocabulary to .... about the differences and simularies between the acting in both films. Also used ... good language for comparison. Keep it up!' 

Op de puntjes moet een woord staan wat ik helaas niet kan lezen. Mijn leerkracht heeft echt een verschrikkelijk handschrift. Ik moet tijdens de les wel duizend keer vragen wat ze nu eigenlijk heeft opgeschreven en hoe ik het zou moeten spellen. Want op het bord is het nog erger dan op papier. 

De antwoorden:
In her EAGERNESS to answer the phone, she almost fell down the stairs.       
Her performance at work was considered SATISFY and her contract was not renewed.
There is every LIKELIHOOD that prices will continue to rise next year.

De woordformaties bestaan vooral uit voor- en achtervoegsels, ook wel prefixes en suffixes in het Engels. Het lastige is dat er heel erg veel zijn: -hood, -ship, -ure, -al, -ment etc. De betekenis kennen van het woord is hierbij ook belangrijk.

Tentamen
Op zaterdag 5 december heb ik mijn tentamen voor spreken. Dit zal in totaal maar 15 minuten in beslag nemen. Samen met een andere student en twee docenten ga je in gesprek. Eerste gedeelte is om de spanning eraf te praten, je praat dus over jezelf, in het tweede gedeelte moet ik uit drie foto's, twee foto's vergelijken met elkaar en de laatste twee gedeeltes zijn meer discussies over een bepaald onderwerp. 

Op 12 december heb ik de rest van Engels, wat totaal 3 uur in beslag gaat nemen. Ik moet en essay schrijven samen met een keuze uit een review of iets anders. En het verschrikkelijk Use of English en een luistertest. De luistertesten gaan mij gelukkig ook goed af. Wie had dat gedacht, dat ik zo'n goede luisteraar was ;)


Nu is het weer tijd om verder te studeren. Ik studeer meestal in de keuken, want dan heb ik meer ruimte om mijn troep neer te leggen. In mijn kamer voel ik me zo opgesloten en in de keuken kom ik af en toe nog huisgenoten tegen, wat ik wel erg gezellig vind. Gelukkig komen ze niet heel vaak, anders was ik snel afgeleid. 

OJA. Dit weekend wordt super gezellig, want mijn liefste vriendinnetje Steffie komt me opzoeken. Dat wordt dus een dolle boel! Ze komt van vrijdag tm maandag, daarna zullen jullie weer wat van mij horen. 


DOEI =D



Geen opmerkingen:

Een reactie posten