Translate my story in any language you like.

zaterdag 3 oktober 2015

Toeristen tijd

Wat vliegt de tijd en wat heb ik het hier ontzettend naar mijn zin. Naast het harde studeren, wat toch stiekem wel een beetje tegenvalt, hang ik ook regelmatig de toerist uit. Maar eerst zal ik eens vertellen hoe het op school gaat.

British Study Centre
Er zitten nu twee lesweken op en het gaat steeds beter. Deze week hebben we veel over vervormingen van woorden gepraat maar ook over het werkwoorden en bijvoeglijke naamwoorden, dit vind ik nog erg lastig. Als huiswerk heb ik al een formele brief en een boek review moeten schrijven. Dit huiswerk heb ik gekregen van Farzana, mijn leerkracht voor grammatica. Ze let hierbij vooral op de grammatica maar ook op hoe je het beste de zinnen kunt schrijven. De lessen van Farzana zijn van kwart over 9 tot 12 uur.

Van 12.20 tot 13.10 heb ik een klein uurtje les over de uitspraak en luisteren. We oefenen vooral wat er in het examen gaat gebeuren. In het examen moet ik discussiëren, verklaren, uitleggen maar ook luisteren naar een discussie en de juiste antwoorden kiezen. Al bij al, het is erg pittig! Maar als klas van nu tot 6, worden we steeds hechter wat erg leuk is. Dit brengt mij dan ook naar ons eerste uitje als klas.

Ella, Mareike, Ik, Vjolca, Markus en Alex
Buckingham Palace
Op zondag 16 september ben ik met mijn klasgenoten naar Buckingham Palace geweest en hebben we gezellig foto's gemaakt en rondgelopen. Helaas was er geen wisseling van de wacht die dag. Het was een erg gezellig dag en heb mijn klasgenoten toch weer anders leren kennen. 

Stappen
Samen met Alejandra hadden we afgesproken dat we niet door de weeks zouden gaan stappen. Natuurlijk kunnen wij ons daar niet aan houden! Samen met Alejandra en Amanda zijn we op maandag naar WalkAbout geweest, dit is een bar/club waar Portugeese en Spaanse muziek gedraaid wordt. Het was een gezellig avond! Alleen dinsdag waren we natuurlijk wel een beetje moe en zijn we op tijd naar bed gegaan. MAAR op woensdag zijn we er natuurlijk weer op uit geweest. 

Voordat we écht gingen stappen, ben ik samen met Alejandra, Amanda, Bryan (Colombiaan), Ella (Nederlands, uit Zeist) en Jana (Zwitserse) naar Sky Garden geweest. Hier heb je een prachtig uitzicht van Londen. Hier hebben we een klein drankje gedaan. Nadat we van het uitzicht genoten hebben zijn we naar een pub geweest waar ik de naam niet meer van weet. Weer een erg gezellige avond! 


Portobello Market, Notting Hill
De wijk Notting Hill, vooral bekend van de film met Julia Robert en Hugh Grant. Vandaag, zaterdag 3 oktober, ben ik samen met Alejandra, Amanda en een vriend van Alejandra naar de markt geweest. DRUK! Een hoop leuke kraampjes met antiek en kleding, maar er ook groente en fruit. 

De straatartiesten konden natuurlijk ook niet ontbreken. Bijna overal waar je komt in Londen, heb je straatartiesten. Dit maakt Londen, dit vind ik persoonlijk, erg gezellig! 

Het was weer een geslaagde week in het bruisende Londen! 

Ik, Alejandra, Amanda en Benja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten