Translate my story in any language you like.

zaterdag 26 september 2015

Cornershop and Big Fish

Het is vandaag alweer zaterdag en zit ik al bijna een week in het bruisende stadsleven van Londen. Vandaag is een dag dat ik weinig uitvoer; slapen tot 11, lunchen, wasjes draaien, sportschool, filmpje en huiswerk. Heerlijk even een dagje 'niks' doen na een avondje stappen.

Gisteren ben ik voor het eerst uit geweest in Londen. Om 9 uur had ik afgesproken met Alejandra en Amanda. Amanda woont in blok 3 en komt uit Brazilië, ze begint maandag aan haar studie voor fashion en zal een jaar in Londen blijven. Samen met Alejandra en Amanda gingen we naar blok 1, de flatmates van Amanda gaven een klein feestje. Ik heb mensen uit Nigeria, Portugal, Italië, Japan en Venezuela ontmoet. Het is was dus erg internationaal! Later gingen we met een hele groep naar een andere kamer, naar blok 3, verdieping 4. Hier nog meer mensen ontmoet uit Zuid-Korea, Chili en Japan. Het was een gezellige boel. Om 12 uur vertrokken we met zijn alle naar een bar, genaamd Cornershop. 


Cornershop

Voor de Cornershop moesten we een entree betalen van 10 pond, dit is omgerekend ongeveer 13 euro. We moesten verplicht onze jas ophangen en dit was 1 pond, 1,50 euro. Voor wat te drinken nam ik een lekker biertje.. ik heb er ook extra van genoten want het was 4,50 pond, 6 EURO! Nee, Londen is niet bepaald goedkoop. In de Cornershop zagen we nog wat mensen van British Study Centre. De Cornershop was maar tot 2 uur open. De meesten mensen gingen naar huis omdat ze het zat waren, maar ik en nog een paar gingen natuurlijk nog eventjes door! 

Big Fish

Op naar de volgende tent, 15 minuten lopen vanaf de Cornershop. Buiten stond er een hele lange rij en de entree was 20 pond.. Alejandra ging naar de portier en vroeg om een discount, omdat we met een hele groep kwamen. Ze heeft het voor elkaar gekregen, dat iedereen 10 pond moest betalen, weer 13 euro. Binnen werd er house muziek gedraaid en hebben we allemaal gek staan dansen. Het is grappig om te zien hoe iedereen dansen en gekleed is, iedereen komt uit een ander land en heeft dan ook een andere kijk op mode en dansen gewoon anders. 

Om half 5 namen we de bus terug naar ons huis, nadat we een hele dure kebab hadden gegeten. De bus is fijn, want dat kan gewoon met je kaartje voor de metro. Inscannen en instappen maar, het werkt hetzelfde als de OV-kaart. 

Bowlen

Wat ik nog vergeet te vertellen is dat ik afgelopen donderdag via British Study Centre ben gaan bowlen. In totaal waren we met 16 man. Uit Zuid-Korea, China, Japan, Spanje, Italië, Duitsland, Frankrijk en Colombia. Het was een geslaagde avond en ik ben zelfs derde geworden! Sommige mensen hadden nog nooit gebowld, wat ik mij eerlijk gezegd niet kon voorstellen. Vanuit het bowlen hadden we de mensen ontmoet die gisteravond mee gingen stappen.

Conclusie

Ik heb het super erg naar mijn zin in Londen. Ondanks dat ik op een avondje stappen maar liefst 54 euro heb uitgegeven aan niet zo heel erg veel (entree, garderobe, kebab en 3 bier).

PS. Foto's van de keuken. Ik had jullie nog beloofd om een paar foto's te sturen van de keuken. De keuken is nu redelijk opgeruimd. Mede dankzij het whiteboard waar ik een stukje tekst op heb geschreven. 


Tafel met bank en tv 
De keuken met grote koelkast 
Gevulde koelkast
MIJN kastje 

1 opmerking:

  1. Als ik dat zo hoor is uitgaan wel heeeeeel erg duur. Bijna niet leuk meer. Je hebt zo te horen wel heel veel lol. Dat is goed. Geniet ervan

    BeantwoordenVerwijderen