Translate my story in any language you like.

maandag 12 oktober 2015

A normal life

Het Studenten Kasteel


Ik kan het gewoon niet bijhouden, het schrijven van een blog. Vorig jaar toen ik in Suriname zat maakte ik zoveel nieuwe dingen mee, dat ik ook graag ALLES met jullie wilden delen. Maar hier in Londen, is het toch anders. Hier in Londen lijkt het gewoon mijn 'normale' leven. Door de weeks naar school, studeren en in de middagen gezellig naar de stad. In het weekend met vriendinnen stappen. Natuurlijk, maak ik ook nieuwe dingen mee, maar het is niet zo 'bijzonder' als Switi Sranan. 



Mahiki Club
Afgelopen maandag (5 oktober) was er een feestje in Student Castle. Gratis bier, bierpong, gratis hapjes en muziek. Het was leuk om te zien wie er allemaal in Student Castle wonen. Dit zijn mensen van over de hele wereld die allemaal verschillende studies doen. In blok 4, waar ik woon, zijn alleen verdieping 5, 6 en 7 voor de British Study Centre. Verder zijn het studenten voor fashion, economie, art, noem het maar op. 

Om 10 uur was het feestje in de gezamenlijke ruimte afgelopen en was er een afterparty in Mahiki Club. De binnenkant van de club was in Hawaiian stijle, erg gaaf! Alleen de drankjes zijn natuurlijk weer schofterig duur! Om half 1 had ik het wel gezien en ging ik samen met Alejandra naar de bus. De rest bleef nog, hadden wij dat ook maar gedaan... 

We hebben 45 minuten op de bus gewacht, maar helaas geen geluk en hebben een andere bus gepakt. Deze bus ging een andere kant op, dus moesten we halverwege uitstappen. We hebben bij die stop een Kebap gegeten. Natuurlijk reden hier ook geen bussen en hebben we een half uur gelopen en uiteindelijk fietsen gepakt naar Student Castle. We zijn uiteindelijk 2,5 uur bezig geweest om thuis te komen. De andere die bleven, hadden een taxi gepakt en waren binnen 15 minuten thuis. MAAR we hebben wel onwijs gelachen en zullen dit niet snel meer vergeten. 

Houses of Parliament
Op vrijdag 9 oktober ben ik samen met wat mensen van school naar the Houses of Parliament geweest. Dit was de laatste vrijdag dat je nog naar binnen kon om een kijkje te nemen. We hebben hier een audio tour gedaan, wat ongeveer een uur / anderhalf uur heeft geduurd. Het was erg interessant! EN wat is het toch prachtig daar binnen, ik ben blij dat ik het heb gedaan!
Hansol (Zuid-Korea), Bianca (Duitsland), 
ik en Alex (Zwiterland)



Camden Town
Een bezoekje aan Camden Town, iedereen aan te raden! Laatste keer dat ik hier was geweest, was in 2010. Zondag ging ik hier samen met Alejandra en haar nichtje Ana, die op bezoek is, naar Camden Town. We hebben genoten van alle kraampjes en de 'stallen', maar ook van de geweldige sfeer die er hangt. In Camden Town staat ook een standbeeld van Amy Winehouse. Ik kon het niet laten om er samen mee op de foto te gaan!




















Diwali festival
Nadat we Camden Town bezocht hadden, zijn we naar Trafalgar Square geweest. Hier werd het Diwali festival gehouden. Ik had op een folder gelezen dat dit werd gehouden en vertelde de meiden dat ik hier graag naar toe wilden. Vorig jaar in Suriname was het namelijk een groot feest. Het Diwali festival is het lichtjesfeest voor de Hindoestanen. 

ER WAREN ZOVEEL MENSEN. Het hele plein stond vol en hebben het niet lang volgehouden. We liepen schouder aan schouder en konden het podium bijna niet zien. Op het podium werden er verschillende optredens gehouden. Het eten is daar helaas ook niet gelukt, er stonden zulke lange rijen. Ik had er meer van verwacht dan dat het eigenlijk was, in Suriname had ik het meer naar mijn zin! 

All by All, I am still having fun in this beautiful city! I'm getting used to the tube, the people, my home and ofcourse the study. Love it! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten