Translate my story in any language you like.

zondag 18 oktober 2015

Tripje hier tripje daar

Chanel Exhibition
Afgelopen woensdag (14 oktober) ben ik samen met Alejandra, Amanda en nog een paar naar de Chanel Exhibition - Mademoiselle Privé in de Saatchi Gallerij geweest. Eerlijk gezegd had ik er helemaal geen zin in. Ik heb geen verstand van mode en dacht het zullen vast alleen foto's en aparte kleding stukken zijn. Maar het viel me alles dan mee, wat was dit gaaf om te zien! Er waren verschillende ruimtes met verschillende verhalen. Bij elke ruimte een stukje tekst of een verhaal die verteld werd. Het was heel anders dan ik had verwacht. Ben blij dat ik geweest ben en het was nog gratis ook! Op het einde hebben we zelfs een tas gekregen met een poster er in. Hieronder een paar foto's ter impressie. 



 Pubnight
Om de twee weken organiseert British Study Centres een pubnight. Dan gaan we om 5 uur, met zijn alle naar een pub. Elke keer weer een andere. Afgelopen donderdag waren we wel met 40 man, erg gezellig! We waren naar de pub 'Waxy O'Connors' geweest. Hele grote pub met live muziek. Rond half 1 gingen we pas richting huis. Samen met Alejandra heb ik onwijs veel gedanst op de muziek van de band. Iedereen stond met een kring om ons heen en ons toe te juichen, haha wat heb ik gelachen! 

Royal Observatory Greenwich
Het koninklijk observatorium in Greenwich, ook wel de sterrenwacht, staat op een heuvel in het Londense stadsdeel Greenwich. Het was een aardige klim naar boven. Het staat het meest bekend als ijkpunt van de meridiaan van Greenwich. Een meridiaan is een denkbeeldige lijn over het aardoppervlak, van pool naar pool. De nullijn ligt in Greenwich en vanaf daar wordt er gerekend voor de tijd en coördinaten. Het was een erg interessante audio-tour die ik samen met een paar studenten van de BSC heb gedaan. Elke week zijn er tripjes waar je je voor op kan geven, en dit doe ik maar al te graag! 

Tijdens de tour zag ik een meisje een tekening maken, voor haar eigen ontwerp van een navigatie instrument. Tja, ik ben af en toe ook nog een kind en kon het niet laten om zelf ook iets te tekenen. Het is de middelste tekening. *Je moet in het midden springen en dan vertelt het je de tijd en de coördinaten waar je je bevindt. Handig toch? SPRING SPRING SPRING!


Aankomende week zal ik de tripjes van BSC moeten overslaan. Mijn lieve vriendinnetje Maaike komt namelijk vanaf donderdag op bezoek! Omdat Maaike komt betekend het natuurlijk dat ik veel leuke dingen ga doen, maar daar lezen jullie volgende week meer over. See you later, alligator

Geen opmerkingen:

Een reactie posten