Translate my story in any language you like.

maandag 21 september 2015

Hello London!

De meeste van jullie weten dat ik op zondag 20 september naar Londen ben gevlogen. Mijn lieve vriendinnetje Steffanie kwam mij uitzwaaien, wat een schatje is het toch. Vlucht ging goed, in een uurtje waren we in Londen en het was ongeveer dezelfde tijd dat we weggingen vanaf Rotterdam. Dit komt doordat het in Londen een uurtje vroeger is. 

Natuurlijk kan het niet gemakkelijk gaan en hadden ze een Underground Line gesloten. Ik kon niet direct naar mijn verblijf maar met een gigantische omweg. Gelukkig was mijn vader, de superieur kaartlezer, met me moeder en mij mee. Eenmaal aangekomen in mijn verblijf kon ik niet gelijk in mijn kamer, ze waren nog bezig met schoonmaken, wat erg fijn is natuurlijk! We zijn daarom eerste naar het hotel van mijn ouders gegaan en hebben we boodschappen gedaan. s'avonds gezellig met zijn drietjes gegeten en op tijd naar bed! 

Student Castle
Ik verblijf in een groot gebouw genaamd 'Student Castle' op 65 Leman Street, op 5 minuten loopafstand van Underground Aldgate East. Je komt binnen bij de receptie en er is een grote 'woonkamer'. In het gebouw zitten verschillende blokken. Ik zit in blok 4. Als sleutel heb ik een pasje. Met deze sleutel moet ik de liften bedienen, deuren openen en heb ik alleen toegang tot mijn eigen blok. Ik slaap op de zesde verdieping met zes andere meiden. Deze meiden komen uit Frankrijk, Spanje, Japan en Duitsland. Twee meiden heb ik helaas nog niet ontmoet. We hebben een gezamenlijke woonruimte en keuken. Ik heb een eigen kamer met een double bed, badkamer, flatscreen tv, bureau met stoel en veel opbergruimte. 

Voeten eind met tv =D

Bureau met opbergruimte en fotootjes.
Hier kan ik vast heel erg goed studeren! 
Van de keuken en het verblijf zelf heb ik nog geen foto's. Op het moment regent het en ik heb geen zin om in de regen foto's te maken en in de keuken wordt gekookt. Maar ik beloof jullie, deze komen nog! Hetzelfde geldt voor de omgeving, waar het gebouw precies staat en hoe de Underground er uit ziet. 

First day of school
Vandaag was de eerste schooldag en moet ik om kwart voor negen op school zijn. Samen met Alejandra (Spaanse) en Sarah (Franse) zijn we met de Underground naar school gegaan. Helaas had de Underground vertraging en kwamen we iets later op school dan verwacht, maar niets aan de hand!  We moesten ons melden bij de receptie en konden plaatsnemen in de cafetaria. De leerkrachten kwamen ons halen we zaten met ongeveer 25 mensen in een lokaal. We begonnen gelijk met een test: 40 multipultoice vragen en een stukje schrijven over jezelf. In totaal kreeg je 45 minuten. Onder de test werd je door een leerkracht opgehaald om 2-3 minuten een gesprekje te voeren. Met de test was ik zo klaar maar tijdens het gesprekje was ik erg zenuwachtig. 

Na de test hebben we informatie gekregen over de school en hadden we een kleine pauze. Om half 1 kregen we ons rooster en moesten gelijk naar het aangegeven lokaal, lokaal 34. Hier zal ik elke dag les krijgen. Van de 25 mensen zijn er vijf mensen die de Advanced Examencursus doen, waaronder ik. De meeste mensen doen het General English programma, zonder examen. In mijn klas zitten twee jongens uit Zwitserland, meisje uit Zwitserland en een meisje uit Duitsland. Het meisje uit Zwitserland heeft ook gestudeerd voor basisschool juf! 

Om kwart over 1 was de les voorbij en ben ik samen met Alejandra en haar vriendin Christina (die is op bezoek voor 3 dagen) naar de Primark geweest. Alejandra heeft allemaal kussens en rotzooi gekocht om haar kamer op te vrolijken, zij zal een half jaar in Londen blijven. 

Nu zal ik mijn ouders maar eens contacten om te gaan eten. Tot nu toe heb ik het erg naar mijn zin en vind ik het geweldig om alle mensen uit verschillende landen te ontmoeten. Ik heb zelf weer een beetje mijn Spaans opgehaald! (niet overdrijven, een paar woordjes, haha!)

Als je een kaartje wilt sturen, wat ik altijd leuk vind, kun je dat naar dit adres sturen. 

Bye! 


4 opmerkingen:

  1. leuk Carmen! ziet er goed uit :)
    zet 'm op he, en veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kamer tuttie! Ik had de foto's natuurlijk allang gezien, maar wilde graag even hier reageren. Hihi! Ik kom het hopelijk binnekort van dichtbij bewonderen..

    Dikke kusjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Carmen wat goed te lezen dat je het fijn hebt. Wat een super leuke kamer heb je, hangt onze foto al hihihi. Ik blijf je volgen dikke knuffel en een kussss van evert en mij. En doe je ouders de groetjes van ons xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi lieverd, we zijn weer thuis. Lekker op de bank. Leuk verslag. Knuffel en kus van mij.

    BeantwoordenVerwijderen