Translate my story in any language you like.

donderdag 26 november 2015

The last visitors

Wauw, de week is voorbij gevlogen. Zoals ik al vertelde in mijn vorige verhaal, kreeg ik maar liefst drie mensen op bezoek! In dit verhaal zul je hier alles over te weten komen. 

Niels in town
Op donderdag kwam Niels in de ochtend aan in London. Omdat ik school had tot kwart over 1 moest hij zichzelf even vermaken tot die tijd. Om kwart over 1 sms'te ik Niels om te vragen waar hij was.. drie keer raden.. in de pub! Met een biertje! Dit was het teken, dat het een mooi weekendje zou worden.

Spullen weggebracht, wat gegeten, naar Covent Garden geweest en als klapper op de vuurpijl zijn we die dag naar de musical The Lion King geweest. WAT EEN MOOIE MUSICAL. We hadden hele goede plaatsen en konden de gezichtsuitdrukkingen goed zien. De kostuums waren adembenemend en natuurlijk de muziek blijft prachtig. We hebben onwijs genoten! Zeker een aanrader! 


Op bezoek bij Jamie
Om te beginnen.. we hebben op vrijdag een halve marathon gelopen. We zijn naar Camden Town geweest en vandaar uit naar Oxford Street, van Oxford Street gelopen naar Regent Street, in Hamleys geweest, naar Piccadilly Circus, M&M world en uiteindelijk uitgekomen bij Trafalgar Square. Bij Trafalgar Square heb je The National Gallery museum. Hier hebben we de 'zonnenbloemen' van Van Gogh en meerdere kustwerken van hem en van Claud Monet gezien. 


In de avond hadden we weer iets leuks op de planning staan. We zijn die avond heerlijk wezen eten bij onze vriend Jamie Oliver. Jamie heeft meerdere restaurants in London, waaronder Fifteen. In Fifteen wordt de magie van voedsel gebruikt om werkloze jongeren een kans te geven voor een betere toekomst. Na het eten zijn we terug gegaan naar Student Castle en hebben wij ons prima vermaakt met medestudenten onder het genot van alcohol. 

HELLO Rochellaaa and Estherrrr
Na lekker uitgeslapen te hebben zijn Niels en ik naar Oxford Street gegaan om Rochella en Esther te ontmoeten. Super leuk dat de meiden ook in London langskwamen! We hebben die dag een boot tour gedaan over the Thames, langs de Big Ben, onder de Millennium Bridge en Tower Bridge richting Greenwich. In Greenwich even in een museum gekoekeloerd en door het dorpje gelopen. 

Eind van de middag naar Winter Wonderland in Hyde Park geweest, een soort tweede Oktoberfest slash attractiepark. Hier warme chocolademelk en bier gedronken, de Bratwürst konden we natuurlijk ook niet laten liggen. Hop met de metro naar Liverpool Street om wat eten en wederom wat alcohol te nuttigen in Dirty Dicks

Potje tennissen?
Vroeg uit te veren, want we gingen naar Wimbledon; the home of Wimbledon Tennis Championships. Natuurlijk hadden we het verkeerde tubestation en mochten we weer een halve marathon lopen, een voordeel daarvan is wel dat je de rest van het stadje ook ziet. Eerst zelf eigenwijs rondgelopen en daarna toch maar de Centre Court met museum geboekt. Eerst een 'rondleiding' bij Centre Court, waar de wedstrijden gespeeld worden, er werd vrij weinig verteld en hebben een aantal foto's gemaakt. Ondanks dat ik weinig van tennis weet, vond ik het wel erg interessant om door het museum te lopen. 

Nadat we Wimbledon bezocht hadden hebben we gedag gezegd tegen Niels. Een paar uur later zou zijn vliegtuig alweer vertrekken naar Amsterdam. Samen met Rochella en Esther hebben we wat in een Franse Bistro gegeten en hebben daarna nog een kijkje bij Piccadilly Circus en Oxford Street genomen en weer heerlijk gegeten. 

Geen bezoek meer
Maandag, de dag dat ook Rochella en Esther naar huis gingen.. In de ochtend had ik eerst les en ben daarna naar Camden Town geweest naar de meiden. Camden Town kan ik nu onderhand wel dromen, haha. Vanuit Camden Town zijn we met de tube richting Shepherds Bush, naar St. Chrisophers waar Rochella en Esther sliepen. Hier onze laatste tijd samen doorgebracht onder het genot van voedsel. 

Ik ben hier nu nog 2,5 week en dan ga ik alweer naar huis. In deze weken ga ik keihard studeren voor mijn examens. Volgende week zaterdag is al mijn eerst, pfoe wat gaat de tijd snel! Er komt nu ook niemand meer op bezoek, gelukkig maar, hoe gezellig het ook is, ze leiden me af en ben totaal een wrak aan het eind van een weekend. MAAR, aan iedereen die langs is geweest, HET WAS SUPER. NOGMAALS HEEL ERG BEDANKT. 





1 opmerking:

  1. Wat heb je weer een leuke tijd gehad. Inderdaad hard studeren nu, wat je moet wel je examen halen. Dikke kus van mij

    BeantwoordenVerwijderen